Hoe werkt het bestelproces?

Gewijzigd op Wo, 27 Nov om 1:55 PM

Icttrainingen.nl en het bestelproces

Bij icttrainingen.nl doorloopt u een eenvoudig en overzichtelijk bestelproces dat uit een paar stappen bestaat:

  1. Training(en) kiezen
  2. Inloggen of registeren
  3. Uw bestelling bevestigen
  4. Online betalen of een factuur
  5. Training starten


1. Kies een training

Zodra u de training heeft gevonden die u wilt gaan volgen (of wil laten volgen) plaatst u deze via de bestelknop in de winkelwagen. U kunt er nu voor kiezen verder te winkelen of uw bestelling af te ronden.


2. Inloggen of registreren

Wanneer u uw bestelling wilt afronden wordt u eerst gevraagd in te loggen of uzelf te registreren. Wanneer u zich voor het eerst registreert wordt u gevraagd om aan te geven of uw account zakelijk of privé is. Met een zakelijk account kunt u cursisten aanmaken en trainingen aan deze cursisten koppelen. Met een privé account worden trainingen direct aan uw eigen account gekoppeld.

BTW binnen en buiten de EU

Er kunnen specifieke regels mbt de BTW gelden wanneer u een training bij ons besteld vanuit een ander land dan Nederland. Veelal wordt onder specifieke voorwaarden geen BTW in rekening gebracht voor buitenlandse bestellingen.

BTW verleggen binnen de EU

Wanneer u een bestelling plaatst vanuit een ander land binnen de EU en u bestelt de trainingen voor uw bedrijf, geef dan het BTW nummer van uw bedrijf op bij uw account. Wij verleggen dan automatisch de BTW naar u toe zodat u geen Nederlandse BTW hoeft te betalen. Als u de trainingen als particulier bestelt dan wordt de BTW in rekening gebracht van het land waaruit u de bestelling plaatst.

Geen BTW buiten de EU

Wanneer u een bestelling plaatst vanuit een land buiten de EU dan wordt er geen BTW in rekening gebracht. Onze dienstverlening is belast volgens de eigen regels van uw land. Tijdens uw bestelling wordt de BTW automatisch aangepast. Het kan voorkomen dat wij u om een bewijs vragen van uw vestiging / adres in het buitenland.


3. Uw bestelling bevestigen

Tijdens deze stap in het bestelproces kiest u via welke methode u wilt betalen. U kunt kiezen uit verschillende veilige betalingsmogelijkheden:

  • Ideal  
  • Creditcard 
  • Bancontact 
  • PayPal 
  • Betaling vooraf / per factuur 
  • Mister Cash / Bancontact

Vervolgens bevestigt u de bestelling. Zodra u uw bestelling verstuurt ontvangt u een orderbevestiging in de mail.

Afwijkend factuuradres

Tijdens de stap bevestigen kunt u optioneel een afwijkend factuuradres opgeven. Bijvoorbeeld dat van uw werkgever als die de factuur gaat betalen.

Direct toegang tot uw training(en)?

Wanneer u kiest voor betaling met Ideal, creditcard, Mister Cash of Maestro krijgt u nadat wij de order hebben kunnen verwerken toegang tot uw training(en). Wanneer dit is gebeurd ontvangt u van ons een bevestiging via e-mail. Kiest u voor per factuur (betaling vooraf), dan krijgt u toegang zodra u de factuur heeft betaald. U ontvangt van ons een mail zodra wij uw betaling ontvangen hebben.


4. Betalen

Wanneer u gekozen heeft voor Ideal, creditcard, Mister Cash of Maestro voldoet u direct online de betaling. Heeft u gekozen voor betaling vooraf dan gebruikt u de ontvangen PDF factuur (digitale factuur) om het bedrag over te maken. De PDF factuur bevat alle relevante informatie om te kunnen betalen. U ontvangt uw PDF factuur zodra wij uw order hebben verwerkt.

Altijd een factuur voor uw eigen administratie

Ook wanneer u via Ideal of creditcard betaald ontvangt u een PDF factuur. Deze factuur is voor uw eigen administratie en u hoeft deze factuur uiteraard dan niet nogmaals te betalen.

Betaling door uw werkgever

Bestelt u een training maar wordt deze door uw werkgever betaald? Kies dan voor de betalingsmethode "Per factuur (betaling vooraf)". U ontvangt dan na de door ons verwerkte order een PDF factuur per e-mail. Deze kunt u doorsturen naar uw werkgever zodat zij de factuur kunnen betalen. Tijdens het bestelproces kunt u, wanneer nodig, een afwijkend factuuradres aanmaken zodat de factuur op naam van uw werkgever wordt gesteld.


5. De training online starten

Zodra uw betaling ontvangen is en wij uw deze hebben verwerkt gaan wij uw cursussen klaar zetten. U kunt daarna direct online de training starten. U start een training vanuit uw leeromgeving. Hier leest u hoe u in uw leeromgeving komt. 

Trainingen eerst koppelen bij een zakelijk account

Met een zakelijk account moet u eerst de afgenomen trainingen toekennen aan uzelf of aan de door u aangemaakte cursisten. Nadat de trainingen zijn toegekend zijn ze beschikbaar in het profiel.

Mocht u naar aanleiding van bovenstaande vragen hebben, neem dan contact met ons op. Wij beantwoorden uw vragen graag.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren